داشن آموزان

 در حالی که دانش‌آموزان پایتخت از مدارس هوشمند، کلاس‌های فوق برنامه، معلمان با تجربه و منابع متنوع بهره‌مند هستند، در مناطق محروم، کلاس‌های چندپایه، نبود معلم متخصص، کمبود تجهیزات ابتدایی و حتی نداشتن سیستم گرمایشی مناسب، واقعیتی تلخ اما رایج است. این شکاف، نه‌تنها کیفیت یادگیری را کاهش می‌دهد، بلکه چرخه نابرابری اجتماعی را بازتولید می‌کند. 

آموزش و پرورش شهر تهران، تنها میانگین نمرات دانش‌آموزان پایه دوازدهم را منتشر کرده و از ارائه داده‌های شفاف و دقیق مربوط به عملکرد دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم خودداری کرده است.

گفتگو