اگر زلزله در حدی باشد که منجر به تخریب ساختمانها بشود که معابر را بند بیاورد مطمئنا دو سه روز اول مشکلات امدادی وجود دارد. چون تا نیروهای امدادی از استانهای معین و کشورهای دیگر بیایند وکمک رسانی کنند زمان خواهد برد و از طرفی خود آنها نیز ممکن است آسیبهایی ببینند