پلتفرم‌ها

تجربه شکست پلتفرم‌هایی مانند «استارنت» بار دیگر نشان داد صرف داشتن سرمایه نمی‌تواند تضمینی برای موفقیت در عرصه نمایش خانگی باشد. پلتفرم رسانه‌ای برخلاف بسیاری از کسب‌وکارهای اقتصادی، تنها با تزریق بودجه و تبلیغات پیش‌نمی‌رود. این حوزه نیازمند ترکیبی از دانش رسانه، شناخت مخاطب، تجربه تولید و برنامه‌ریزی فرهنگی بلندمدت است.

سه ماه پس از تأسیس پلتفرم کاتزنبرگ، شرکت تحلیلی Sensor Tower اعلام کرد، کوییبی بنا بر داده‌های می‌دانی یک میلیون مشترک اولیه خود را از دست داده و از آن تعداد فقط ۷۲ هزار نفر حاضر به تمدید اشتراکشان شده‌اند. 

گردش مالی پلتفرم‌ها

شاهین امین معتقد است نه تنها در سریال‌سازی بلکه در عرصه‌های دیگر نمایشی هم دایره فعالیت به دلیل برخورد سلیقه‌ای یا مسائل اقتصادی تنگ شده‌ است. پرسش این است که چرا سریال‌های پرمخاطبی که در پلتفرم‌ها تولید و پخش می‌شوند، در تلویزیون امکان تولید یا حتی پخش ندارند؟

گفتگو